Välkommen till Levigos annonssida. Om du har några frågor om annonsen så kan du kontakta oss via nedanstående uppgifter.
Uppdragsansvarig
Kontakt
uppdrag@levigo.seRoll
Interim HR-chef
Omfattning
80%
Uppdragstid
2025-11-03 (5 mån)
Placeringsort
Norrköping
Om uppdraget
Levigo söker Interim HR-chef till statlig myndighet i Norrköping!
Myndigheten har behov av en interim HR-chef till personalenheten, för att överbrygga det kunskaps- och arbetsglapp som uppstår i samband med en pågående omorganisation. Behovet är tidsbegränsat och avser perioden under vilken rekrytering till en permanent lösning pågår, fram till dess att en ordinarie befattningshavare är på plats.
Personalenheten leds av en enhetschef och är för närvarande under omorganisation. Enheten planeras delas in i två sektioner:
1. Verksamhetsspecifik HR – som stödjer verksamheten i operativa HR-frågor.
2. Verksövergripande HR-specialistfunktioner – som ansvarar för områden såsom arbetsmiljö, rehabilitering och hela ARUBA-processen.
Det aktuella uppdraget gäller rollen som sektionschef för den verksövergripande HR-sektionen. Denna sektion planeras bestå av cirka 11 medarbetare:
Sektionschefen ansvarar för att leda, driva, utveckla och samordna arbetet inom sektionen. Det innebär ansvar för HR-processerna inom attrahera, rekrytera, introducera, utveckla, behålla och avveckla, samt arbetsmiljöarbete.
Uppdraget innebär både strategiskt och operativt arbete. Ett särskilt fokus ligger på att leda sektionen genom förändring, implementera nya arbetssätt och stötta medarbetare under pågående omorganisation (not: inga personalneddragningar är planerade). Sektionschefen har en viktig roll i att bidra till myndighetens konkurrenskraft som arbetsgivare och i att utveckla personalenhetens arbete med att erbjuda ett professionellt och handfast HR-stöd till hela organisationen.
Omfattning och avtalstid
Offererad konsult ska påbörja sitt uppdrag så snart som möjligt efter avtalstecknande. Konsulten ska vara tillgänglig för start av uppdrag senast 2025-11-03.
Myndigheten har rätt att förlänga hela eller delar av avtalet upp till 5 x 1 månader. Totalt kan den totala avtalstiden bli tio månader.
Omfattningen kommer under avtalets fem första månader vara 80 % men kan variera mellan 25 % – 100 % under uppdragets gång. Myndigheten kommer att informera om eventuella ändringar av omfattningen med en månads varsel. Den totala uppskattade volymen för avtalet är cirka 1200 timmar.
Placering
Arbetet utförs på plats i myndighetens lokaler i Norrköping, med fysisk närvaro tisdag till torsdag. Möjlighet till distansarbete kan ges efter överenskommelse. Resor i tjänsten kan förekomma
Ska-krav
Bör-krav
Personliga egenskaper
Referensuppdrag
För att säkerställa att Konsulten har erfarenhet inom efterfrågat område ska referensuppdrag från tidigare uppdrag lämnas. Konsulten ska ha erfarenhet av liknande uppdrag av motsvarande art och omfattning och där leveransen, enligt tidigare uppdragsgivare, bekräftas ha skett kontraktsenligt och tillfredsställande. Referensuppdragen ska vara utförda av offererad konsult.
Referenser ska anges från två (2) liknande uppdrag som utförts under de tre (3) senaste åren (räknat från 2025-10-15 23:59) varar ett (1) ska vara på liknande objekt.
Angivna referenser ska vara tillfrågade och ha godkänt att vara anbudsgivarens referensperson i denna upphandling. Referenspersonen ska vara väl insatt i åberopat uppdrag. Om det framkommer att anbudsgivaren eller en referensperson har lämnat oriktiga uppgifter kommer anbudsgivarens anbud att förkastas.
Intervju
Offererad konsult ska vara tillgänglig för intervju:
Konsulten ska vara tillgänglig båda tiderna, men kommer att tilldelas endast en av dessa tider för intervju
Svar önskas senast: 2025-10-13
Vid offerering ska kompetensmatris fyllas i och skickas in i word-format utöver CV (på svenska).
(Kompetensmatrisen hittar ni för nedladdning efter att ni tryckt på visa offertformulär)